Zdobienie pierniczków

Hej!

Jeszcze zostało kilka dni do Świąt, więc mamy jeszcze chwilę na przygotowywanie świątecznych potraw i deserów. Ja w zeszłym roku zamieściłam na blogu przepis na pierniczki. W tym roku postanowiłam pokazać wam moje ulubione ozdoby do ich zdobienia.

Ozdoby których użyłam w tym roku:

  • lukier w różnych kolorach (Dr. Oetker)
Tego lukru używam do dekoracji pierniczków co roku, chociaż czasami robię go sama. Uważam, że smakuje trochę lepiej niż taki domowy lukier (no chyba że czekoladowy), ale to kwestia gustu.
Ocena:***

Domowy lukier

Tutaj możemy robić różne kombinacje. Mieszamy cukier puder ze składnikiem mokrym w proporcjach 2:1. Jako składniku mokrego możemy użyć: wody, soku z pomarańczy, soku z cytryny. Następnie dodajemy składnik który nada dokładny kolor lub smak. Można dodać na przykład kakao, trochę skórki z pomarańczy, barwniki lub wiórki kokosowe. W taki sposób uzyskujemy pyszny domowy lukier.
  • 4 rodzaje perełek: złote, srebrne, kolorowe nowe i kolorowe starsze (Dr. Oetker)
Perełki to świetna ozdoba do eleganckich pierniczków, chociaż do kolorowych też są świetne. Możemy nimi zrobić pierniczkom oczka, guziki albo układać z nich różne inne kombinacje. Jedyną rzeczą do której mogę się przyczepić to smak. Ja osobiście wolałbym by były bardziej chrupiące.
Ocena: ****
  • pisaki żelowe (Dr. Oetker)
Te pisaki  wyglądają naprawdę świetnie na pierniczkach, ale niestety bardzo długo zasychają i pierniczki w pudełku bardzo się ze sobą sklejają. Fajne jest to że są w nich malusieńkie kawałki jadalnego brokatu, ponieważ bardzo trudno byłoby taki kupić i zrobić coś podobnego samemu.
Ocena:***

Domowe pisaki lukrowe

Ten przepis polega praktycznie na tym samym co przepis na domowy lukier, ale proporcje są nieco inne. Mieszamy cukier puder z składnikiem mokrym w proporcjach 3:1, a następnie dodajemy składnik do smaku, koloru. Wkładamy masę do plastikowego woreczka i zbieramy ją do jednego rogu. Następnie odcinamy mniej niż milimetr rogu, aby pisak mógł funkcjonować. I gotowe!
  • pisak żelowy srebrny (Dr. Oetker)
Jest to nowość, która w tym roku weszła do sklepów. Jest bardzo podobna do tego zestawu pisaków tylko jest w kolorze srebrnym.
Ocena:****
  • cukier neonowy (Dr. Oetker)
Jest to cukier w bardzo jaskrawych i wręcz neonowych kolorach. Jest w miarę ok, ale znam przepis na podobny kolorowy cukier.
Ocena:***

Kolorowy cukier

Ten przepis tak właściwie nie jest przepisem, bardziej Life Hackiem. Po prostu mieszamy cukier z kilkoma kroplami brokatu, lub koncentratu owocowego, przy tym drugim będzie miał nawet smak.
  • zestaw Magic Winter (Belbake, Lidl)
W skład tego zestawu wchodzi biały pisak cukrowy, opłatkowe śnieżynki, i dwa kolorowe cukry, ozdoby ślicznie wyglądają z białym lub niebieskim lukrem
Ocena:*****
  • zestaw Princess Sprinkles (Belbake, Lidl)
W skład tego zestawu wchodzą: małe cukrowe serduszka, dwa kolorowe cukry i posypka różowo-biała. Zestaw jest całkiem spoko, chociaż nie jest do końca świąteczny.
Ocena:****
  • polewa czekoladowa (Dr. Oetker)
Polewa jest fajnym zamiennikiem lukru, i chyba jest trochę smaczniejsza. Pamiętajcie, że aby uzyskać np. białą polewę możecie po prostu roztopić czekoladę.
Ocena:****
  • wiórki kokosowe (wyglądają trochę jak śnieg)
Według mnie trik z użyciem wiórek kokosowych, udających śnieg to naprawdę fajny pomysł. Bardzo go przypominają i fajnie smakują z polewą.




To już koniec tego dłuuugiego posta. Mam nadzieję, że pomysły wam się spodobały i wykorzystacie
Merry X-Mas!
Susie Daisy



Popularne posty